Ännu en söndag

Söndagrna har vait många nu men jag klagar inte, procenten är bra för arbetande folk. Jag har jobbat även idag så jag tackar och bockar.
Dagen började 05.25 för mig och Iris. Vi städade, lekte och tvättade några maskiner före vi åkta till mommos en stund. Där träffade vi stora kusinen som fyllde ett halvt år idag. Vi åkte hem och väckte pappa lagom till lunch och sen var det jobbdags. Iris hade sovit över två timmar och sen varit jätte snäll hela kvällen.

V engagerar sig på ett helt annat sätt än mig då han är hemma med Iris. Han är påhittig och lär henne nya saker och lekar. Jag leker naturligtvis mycket med henne också, men det blandas med i hushållsarbetet och jag plockar ofta fram samma saker åt henne. Sjunger gör vi mycket också, visor med rörelser och ljud är favoriter. V umgås verkligen helhjärtat med henne då jag jobbar och ofta finns det pyssel, tekningar eller diverse små uppfinningar som bevis över hur de sammarbetat och haft roligt. Efter nästan varje jobbkväll då jag stiger in genom dörren är leksakerna bortplockade och hemmet ser rent och fint ut. Iris sover gott och kläder är framplockade till nästa dag. Han är verkligen en finfin sambo och pappa!

Nu ser jag på Bröllopsfixaren som visas på tv3, nostalgin infinner sig naturligtvis. Jag såg filmen massor av gånger i mina tidiga tonår och den utantill. Varför vet jag verkligen inte... Hur som haver, imorgon ska jag morgonträna och sen ska vi köpa en ny diskmaskin. V är ledig och jag likaså. Halleluja.



Iris målar med fingerfärg, en av favoritsysselsättningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0