Fredag hela veckan

Ingen speciell fredagskänsla idag, bättre lycka nästa fredag kanske.
Iris har varit på lite bättre humör idag. Jag blandade med lite matolja i gröten både igårkväll och imorse och efter att ha bajsat några gånger blev hon lite gladare. Väldigt gosig, kramig och pussig har hon varit också. Hon kommer rusande, stannar mitt framför mitt ansikte, lägger sina kladdiga händer på mina kinder, stänger ögonen och ger mig en riktigt slemmig puss. Sen fnissar hon lite och rusar vidare. Tänk hur mycket kärlek man kan ha till sitt barn!

Utbrotten har varit många även idag, men hon har märkt ganska snabbt att det lönar sig inte. Sålänge jag bäddade sängen hade hon smugit in i WC:n och hittat burken med potatismjöl som vi använder vid blöjbyten. Hon hade tömt hela innehållet på sig själv och på golvet och mmmm:ade så glatt då hon smaskade på det äckliga pulvret. Mamma räknade till 15 och städade och Iris vrålade som en stucken gris.

Ikväll har jag varit på personaljulfest. Där åt vi god mat, träffade tomten och skrattade massor. Jag har verkligen haft tur att få en sån fin arbetsplats som jag har! Dessutom är jag ledig hela helgen, det händer inte ofta. V ska jobba imorgon men på söndag ska vi vara lediga båda två, på samma gång. Jag har ätit alldeles för mycket ikväll så nu ska jag rulla iväg till tv:n och vänta tills allt ha sjunkit ner lite. Trevlig helg allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0