I tomtens säck

Vi har inte riktigt behövt klura på julklappar åt Iris. Hon får inte många klappar av oss, dels för att hon är för liten för att förstå vad det riktigt handlar om och dels för att vi inte vill lära henne att man får stora berg varje år. Vi lägger hellre en slant på saker vi kan göra tillsammans med henne.Och come on, ungen har lekt med två wc-pappersark och en tom turkisk youghurt burk hela dagen, hon behöver inte så många fancy klappar ännu i år. Följande saker kommer hon dock att få av oss :



En docka med tillbehör. Hon är en riktig dockmamma som med stor möda matar, vyssjar och byter blöja på allt som har ben och armar.


Tuttar. Iris älskar sina nappar och sorterar dem så fint varje dag. Efter x antal kokningar och allmänt slitage så är det nu dags för nya. Fast det kanske inte verkar så speciellt så vet jag att Iris blir glad då hon hittar dem i paketet.



En Nalle Puh-dvd. Drömmarnas trädgård är lite uttjatat hos oss nu. Iris tittade på lite Nalle Puh med sin pojkvän och fattade tycke för alla figurerna direkt.


Sen vet jag att hon får många fina saker av släkt och vänner så hon får nog inga men trots allt. Jag ser verkligen fram mot julen, inte så mycket för min egen del men det ska bli roligt att få skapa våra egna jultraditioner. Inte många dagar kvar nu! V och jag har kommit överens om att istället för att ge julklappar åt varandra satsar vi på en mysig strax före juldate istället. Vi ska fixa barnvakt och sen bara ha kvällen för varandra. Äta ute, bio och hela faderullan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0