Robinson

Här har vi precis sett klart Robinson. Trots att man vet precis vad som ska hända så är det ju lite charmigt ändå, sådär fint för småbarnsföräldrar som sitter hemma på kvällarna. Min absoluta favorit blev sjuk och fick åka hem idag, det var lite trist.

Dagen har varit bra här hos oss. Iris har varit på ypperligt humör trots att hon vaknade redan 6.30. Jag har städat som en galning, tömt alla skåp och plockat undan allt onädigt som ligger framme på hyllor osv. Skötbordet fick flytta ut i vårt poppfulla förråd, it´s official, vår bebis är stor. Nu lyser julstjärnorna i fönstren och jullöparen är på bordet, den hölls ren i hela 5 minuter. Iris flickkosing med päron kom på kvällsbesök och Iris förälskade sig i en rosa vinteroverall.  En fin dag alltså.

Fick en fråga om hur vi gör med Iris då vi jobbar. Jag jobbar halvtid och bara på kvällar och helger och eftersom V är egenföretagare kan han anpassa sina arbetstider efter mina. Familjen ställer upp då det inte fungerar till 100%. Jag är verkligen glad över att Iris inte behöver gå på dagis ännu, visst är det knepigt och jobbigt många gånger men allt går. Jag tror att Iris stortrivs hemma med mamsen fast hon kanske blir lite uttråkad ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0