Denna dagen

Idag är det onsdag, redan! Snart är det helg igen. Jag ska jobba fredagkväll och natten till söndag så det blir nog ingen riktig helg för min del, men det gör inget. Här hos oss ärvi friska igen, iallafall Iris och jag. V har jätte ont i halsen och stegring. Under de åren jag känt honom har han varit förkyld tre gångern så om t.om. hans immunförsvar får ge med sig så var det nog en smitta som heter duga.  
Iris bökar omkring här hemmasom vanligt igen. Efter många dagars slölekande och tv-tittande har hon mycket att ta igen. Nya grejen är att stoppa saker i wc-byttan men jag vägrar att köpa en såndär klämsak att sätta fast locket med. Jag står ut och ajabaj:ar tillshon hittar på en ny jätte rolig sak att göra. det går om snabbare än man tror. Imorse kissade hon i vår säng och märkte det förstås själv. Hon steg upp i sängen, tittade på mig som låg och halvslumrade och sa AJAJAJAJ! och pekade så fint med fingret. Att mamma inte fattar att man inte får kissa i sängen.
Nu snarkar Iris så att skrikdatorn vibrerar här inne. Time for mellis för mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0