Fel ordval

Iris sov bättre än bra inatt. Hon somnade 18.45, hade tappat tutten kl 5.30 och 9.10 ropade hon att det var dags att stiga upp. Mer än 14 timmar med bara lite gnäll om en borttappat tutte. det är väldigt bra. Kan man föresten kalla det tutte eller ska man säga napp? Hur som helst, idag har jag jobbat 13-21 och Iris har varit hemma med pappsen. De hade ätit äggröra och sett på Pingu.
Iris har börjat med en ny ovana, iallafall om man frågar mig. Det mest populära ordet TITTA har fått en hård konkurent i form av ett könsord som rimmar så fint med just titta. Det kan också varieras med samma ord men på det andra inhemska språket. Jag skäms så jag vill gömma mig i frysdisken då ungen glatt pekar på damer i mataffären och ropar "FITTAAA". Jag borde ta och läsa vad Anna Wahlgren har att säga om detta...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh fy, låt det aldrig hända...

2009-11-25 @ 21:17:09
Postat av: Madde

Haha, men Isadora kalla ju mig Patte, de va å fint. Speciellt på rikssvenska.

2009-11-26 @ 00:01:01
Postat av: Syster 1

Haha, va kul! Ninni ser på Pippen-vovven (Kipper). Int så myki betär he.

2009-11-26 @ 08:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0