Flottigt hår och mammalyx

Mamma i huset pustar ut efter en lång dag, Iris har minsann varit effektiv idag. Och lite vass om kanterna. En nya tand har nästan tittat fram genom tandköttet så kanske är det den som är boven i dramat.
Sushikvällen var bra, alltid lika gott. Till kaffet fick vi värsta estniska hälsochokladen som innehöll bl.a. pollen,lök och vitlök och det märktes i smaken kan man väl säga. Jag förederar Fazers blå.
Nu borde jag verkligen duscha men orken finns ingenstans. Förr var ju duschandet en höjdpunkt på dagen men nu efter att jag fått barn är det bara ett tungt måste. På söndagar brukar jag dock lyxa till det lite med hårinpackning, ansiktsmask och fotbad. Plocka ögonbrynen och färga ögonfransarna om tid finns. Man måste ju ta hand om sig själv lite som mamma också. Bara att tända några ljus på kvällen och köpa lite lyxigare tesorter känns lite extra mysigt. Sen om 4 år då jag är frisk ska jag igen njuta av bastun efter en lång joggintur ute i kylan, finns det något bättreän det? Jag tvivlar.
Imorgon är det redan torsdag, tänk vad tiden går. Vi har inga planer eftersom eftermiddagens mammabarnträff blev framflyttad. Men säkert hittar vi någon att hälsa på, Iris har ju många kompisar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0