Fredagsmys.NOT.

Inte mycket fredagsmys ikväll inte. Det blev en lååång jobbkväll och jag känner mig lite slö nu efteråt. Iris sov inget vidare inatt heller. Hon somnade ordenligt först kl 1 och var vaken med 15 minuters mellanrum i stort sett hela natten. Flera vällingflaskor  och torra blöjor hann vi med men det hjälpte inget vidare. Pappsen är ju sjuk han nu också så jag ville inte väcka honom. Men gosigt var det iallafall, det är verkligen inte ofta som Iris vill vila/sova i famnen så jag passade på att njuta lite också. Sova hinner man.
Jag fick inte mycket gjort på förmiddagen fast jag hade stora planer. Jag var en dålig mor för en liten stund och mutade Iris med att få dricka svag O´boy ur ett Iittala glas sålänge jag gjorde klart en tavla som jag började måla igår. Jag var ute och promenerade på kvällen i mörkret och fick världens inspirationsöverdos och målade en tavla med fingerfärg, sminkpenslar och vattenfast tusch. Den blev jätte fin om man frågar mig, och V frågade var jag hade köpt den så det var ju positivt. Den är första delen av tre så då tid finns ska jag göra klart de andra två och sen ska de hängas upp i vardagsrummet.
Vällingen och gröten var slut så sålänge Iris lekte med sin flickkosing gasade jag iväg och handlade. Sen städade vi lite och rensade bland glas-och plåtavfallen. Väldigt spännande, Iris hittade lite mumsig luddig tonfisk. Jag inbillar mig alltid att jag är så renlig och gillar att ha det prydligt hemma men jag börjar så småningom inse att jag lurar mig själv ganska mycket. Men städa hinner jag sen...
Nu ska jag pussa Iris godnatt och hoppa i duschen. Imorgon har vi inga planer, V ska jobba så jag och Iris får hitta på något på tumis.

Kommentarer
Postat av: Lena

Du har en härlig inställning!

2009-11-21 @ 09:25:54
URL: http://bloggen.fi/alice
Postat av: Alexandra

Tack Lena, men några vaknätter spelar ingen större roll om man fått sova gott i nästan ett år före :)

2009-11-22 @ 13:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0