helomvändning

Dagen tog en vändning då F skickade ett sms och frågade om vi ville komma dit och äta muffins, och det säger vi ju alrig nej till. Iris var glad och nöjd över alla nya leksaker men måttligt förtjust i sällskapet. Jag tycker det är fint att hon inte intresserar sig för äldre killar, fortsätt så tack. Efter några timmar där var klockan mycket och Iris mage hungrig och fräcka som vi är våldsgästade vi mommo  och fick mat där. Vi stannade en stund och Iris gosade med sin flickkosing. Väl hemma var det redan dags för kvällsgröt och , enligt Iris,kvällens höjdpunkt: tandborstning. Hon älskar att borsta tänderna! Då magen är mätt av gröten rusar hon in i badrummet och plockar fram sin wc-pall,så placerar hon den mitt på wc-mattan och sätter sig ner och gapar för kung och fosterland. Då får man borsta omkring i gapet länge och väl och hela proceduren avslutas med att hon sköljer munnen,spottar med stor inlevelse och applåderar åt sig själv. Hon strålar verkligen som en sol under hela borstningen,sötunge. Efter badet var hon väldigt trött och somnade som vanligt nästan genast jag lag ner henne i sängen. Resten av kvällen gick åt att vika tvätt, betala räkningar och till sist lite pilates på vardagsrumsmattan.Snart kommer V hem och då ska jag krypa ner under täcket bums. Man behöver en lång natt nu som då. Vi har inga planer för imorgon, men jag tvivlar inte på att vi hittar på något. På kvällen ska jag äta sushi med mina kollegor,mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0