Socker överallt

Varje måndag är det samma sak, jag har ett ENORMT sötsug. Hela dagen går jag omkring och fantiserar om godis, morotskaka och limsa. Jag kör ett stenhårt helgsystem, inget extra gott på vardagarna men på helgen är allt tillåtet. Så måndagarna är pain, tisdagen går bra och sen är tänker jag inte ens på det.Det går lika bra att ta en knäckismörgås till kvällstv:n som att ta en godispåse. Men trots att hag varje fredagkväll inte känner något behov av sötsaker så tänker jag att äh, nu måste jag passa på. Så hänger det i till söndagkväll bara för att starta igen på måndagmorgon med ett sötsug from hell. Där fick ni dagens i-landsproblem.
Måndagen har trots allt drömmande om söta saker gått bra,som vanligt måste jag väl nästan säga. Det händer nog väldigt sällan att jag upplever att en dag varit dålig, att det har varit jobbit att vara hemma. Det enda jobbiga idag var nog att Iris kissade i min kaffekopp (kaffet var uppdrucket, men dock). Vi fick oss ett gott skratt iallafall.
Vi har också presenterat en del av Iris ursprung och kultur för henne idag, det blev Tikka Maslalatill middag. Usch vad trött jag är, jag tyckte sålänge jag skrev det att det var lite småroligt sådär men det var nog inte. Huuh. Uncle Ben´s tikka masala på burk skulle väl få vilken indisk hemmafru som helst att gråta blod. Äh, över tillnågot annat.
Iris mår mycket bättre idag,istället för att gråta och vara ledsen direktfrån morgonen ville hon mysas och läsa några böckerisängen före vi steg upp. Rastlös har hon också varit, på efterniddagen var ALLTING tråkigt. Det är ett tydligt tecken på att hon tillfrisknat.
Nu sover skrållan och drar säkert en fin natt som hon brukar. Igår somnade hon kl 19,grymtade till lite då V åkte till jobbet 5.30,fick några klunkar mjölk, somnade om och ville stiga upp 8.45. Det kan jag leva med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0