Torsdag

Iris är inte riktigt iform idag. Redan igår var hon väldigt rastlös och gnällig. Hon har inte ätit ordentligt sen igårmorse och vill för ovanlighetens skull sitta i famnen hela tiden. Välling dricker hon så hon får ju både vätska och näring. Inatt sov hon dåligt (mycket ovanligt numera) och var vaken 10 gånger mellan kl 12 och 7. Hon fick en panadol nu före tuppluren så kanske det hjälper. Vi får avvakta, det lär ju märkas om det är något allvarligare.
Imorse hälsade vi på min moster som bor här nära oss. Vi fick bullar och saft och många goda recept och mönster. Så ikväll ska jag baka goda GI-bröd i långpanna och såfort min vinterfilt åt Iris är klar ska jag påbörja ett handarbetsprojekt storlek större. Jag känner mig verkligen som en tant men jag brukar alltid säga åt V då han fnissar åt mina sticksömmar att den dagen jag får barnbarn ska jag banne mig kunna sticka något åt dem. Min moster lovade mig (jag tror hon kommer att ångra det sen) att hon ska lära mig väva egna jullöpare. Jag är tyvärr inte så jätte bra på sånt men jag är envis som få så jag tror jag grejar det ändå.Om inte för något annat så bara för att jag skrev det här.
Nu ska jag plcoka i diskmaskinen och slänga mig i soffan, det är ju ändå torsdag.

Kommentarer
Postat av: Syster 2

Jag har också varit på vävkurs med moster. Det är en upplevelse :)

2009-11-19 @ 17:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0