Var är sladden?

Jag är verkligen en dålig bloggerska nu men tiden räcker inte till och kamerasladden har försvunnit spårlöst. Jag misstänker att Iris har en stor del i själva försvinnandet. Idag är det onsdag och dotra firade det med en sovmorgon, kl 8 vaknade vi av hennes glada tjut. V åkte till jobet och jag och Iris pysslade här hemma, tvättade, diskade, dammsög och lekte. Vädret var mysigt, det smattrade och smällde och Iris stod länge i vardagsrumsfönstret och bara tittade ut på stormen.  Mörkt var det också, som på kvällen. Sålänge hon tupplurade där ute bakade jag en jätte god citron-marängpaj som vi sedan avnjöt vid syster 2´s med delar av familjen Lustig. Det känns verkligen som en trygghet att Iris har så många människor omkring sig  som bryr sig om henne.
P eftermiddagen smet jag iväg på lite fler sjukärenden oh Iris lekte vid mommos sålänge.  Efter lite köttsoppa och mys med pappa björn och vår busunge var jag fit for fight för loppis. Hittade en "rapahalare" och höstskor åt Iris för ynka 10 euro sammanlagt. Great sucess.  Hann hem för att bädda ner skrållan för natten. Hade ett enormt behov av att slippa ut på vägarna och röra på mig men jag lydde doktorn så snällt och stannade inne itsället. Att vi åt pizza behöver jag ju inte nämna.
Iris är inne i en nöjdare period nu. Hon går omkring här hemma och tittar i alla rum och plockar saker med sig vart hon än går. Sökte febrilt efter slickepotten då jag bakade idag och ikväll hittade jag den i en wc-låda. Hon har en ny grej för sig också, att hitta ställen där saker ryms eller passar. Först prövas det, ryms en kopp in i hålen i elementen? Nej det gick inte. En dockstrumpa? Nej inte det heller. Ett blomblad? Perfekt! Ryms det flera?
Att klä på sig och dra saker över huvudet är också en hit. Halsband, bälten, smycken, nyckelband, måttband, telefonladdarsladdar. Läsa är också kul, allt som går att bläddra så läser hon. Tittar noggrant på varje sida eller bläddrar i en väldig fart.
Nu ska jag tvätta den nya halaren, vilken tur att vi har en ultra silence tvättmaskin. Ok, den är faktiskt väldigt tyst, enda programmet är färdigt och maskinen avfyrar 6 lååånga och högljudda pip. Hoppas vädret är lite bättre imorgon så att vi kan vara ute på förmiddagen. I förrgår hann vi vara ute hela 2,4 sekunder före Iris hade rusat iväg och kastat sig i oceanen vi har i sandlådan. Tur att jag inte har så svårt med smuts och kladd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0