Gnäll,katter och födelsedag

Lördagen kom och gick. Vi har mest varit hemma idag, Iris har varit gnällig och ledsen. Jag misstänker det beror på vaccinationen igår. Pappa björn har varit ledig och oj så skönt det är att ha någon annan här hemma på dagarna ibland också. Vi har varit ute en del i det kyliga höstvädret, Iris älskar att vara ute. Hon hjälpte grannen att pumpa i cykeldäcken och jagade en katt bakom garaget. Katten är nog ett favoritdjur just nu, allt som har päls och är mindre än en hund är en katt om man frågar Iris. JAAAAAAOOOUUU vrålar hon och det stackars djuret (vad det nu än är) rusar iväg i ren förskäckelse. Nästa sommar ska hon få en alldels egen kisse.
Annars rullar allt på bara, vi försöker planera för framtiden så mycket vi orkar och hinner. Det är rätt så skönt att ta dagen som den kommer ändå, vi är ju unga och har hela livet framför oss. På tal om unga närmar sig min födelsedag med stormsteg. Snart lämnar jag tonåren bakom mig och blir en tant. Nej, skämt å sido så ser jag inte 20-årsdagen som ett stort steg men det blir ju ännu en sak att komma ihåg.
Nu ska jag tvätta ur inpackningen jag har i håret och sen tar vi nog natten här hos oss. Skönt att få sova ut ibland. Imorgon ska V jobba igen så jag undrar vad Iris och jag ska hitta på. Kanske vi skulle hälsa på till jobbet en stund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0