Lördagen som gick

Idag är det lördag och V har varit ledig, wihoo. Vi sov till 8.30 imorse igen, det är verkligen en god vana för Iris del numera. Vi tackar och bockar. Iris och jag steg upp, åt frukost och tittade på barnprogram medans V sov några timmar till. Stackarn stiger ju upp kl 5 varje dag annars så han behöver få sova. På eftermiddagen fick vi besök och det var ju förstås roligt. Iris var imponerad av lillen och vi åt en god paj. Vackert så. Nu ikväll gick vi en långpromenad med en barndomsvän. Vädret var helt perfekt och kinderna blev röda och rosiga. Har pga min envisa lungsjuka tvingats ha ett långt uppehåll med halvmaraton-träningen nu och jag är rädd för att jag måste börja om från noll igen, vilken förstås är trist. Men skam den som ger sig.
Ikväll hade jag tänkt mig ett biobesök, men jag ärså trött och ruggig efter promenaden att jag tror jag stannar hemma istället. Ta fram pajen ur kylen, koka en kopp te och krypa ner under en filt i soffan. Inte illa det heller. Imorgon ska V jobba igen och jag och Iris ska väl bara vara hemma. Vi borde sortera lite i hennes garerob och tvätta lakan. Hur som helst så blir det säkert en skön hemmadag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0