Morgonmys

Fredagsmyset infann sig även denna fredag, vackert så. Iris vaknade kl 8 ,vi gosade länge och väl i sängen före vi orkade stiga upp och titta på Barnkanalen. Det är något nytt för oss, att kunna ligga i sängen och bara ta det lugnt en stund. Hittills har Iris busat omkring som en sjövild hamster och bökat och hoppat i en väldans fart. Jag trivs väldigt bra med att få några minuter på morgonen utan att ha hjärtat i halsgropen och fånga flygandes ungar halvvägs ner i golvet. Iris ligger så snällt därbredvid mig och gosar med gosan och med en hand stadigt om min,älskade barn.
Vi tvättade, städade, diskade och fixade som vanligt. Då Iris sov rullade jag älgköttbullar, stekte plättar och gjorde potatismos. Köttbullarna fck klart godkänt men potatismos tänker Iris då aldrig äta. Punkt slut. En snabbis till Kokkola resulterade i en sprillans ny och fin vinterhalare som ska invigas med en riktig morgonpromenad imorgon.
Kamerasladden är fortfarande spårlöst försvunnen. Jag har letat överallt och hittat många borttappade saker men ingen sladd. Jag börjar snart misstänka stöld. Eller kidnappning. Nu ska en sista maskin tvätt hängas upp och sen säger vi godnatt hos oss. Vi börjar förbereda oss för vintertid lite sådär försiktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0