Sova bör man

Inatt har mor i huset sovit ut minsann. Iris somnade kl 19 och själv snarkade jag kl 21. Kl 6 åker V till jobbet och Iris vaknar till för första gången på hela natten,hon får några klunkar mjölk och somnar om, mor likaså. Kl 8.30 hörs glada tjut ur Iris rum.Morsan sov alltså 9 + 2,5 h totalt ostörd sömn. Det är nog hemskt jobbigt att ha småbarn! Nej,skämt åsido,såhär har det verkligen inte varit varje natt. Men alla ni trötta småbarnsföräldrar där ute, det finns hopp!
Vi gick omkring här hemma och pysslade lite, laddade i en tvättmaskin och en diskmaskin, plockade leksaker och åt gröt. Iris är så lustig nu, vart jag än går så kommer hon efter.Hon följer mig tätt i spåren dag ut och dag in. Går jag till köket tassar hon efter och babblar, stannar jag där stannar hon också och tittar nyfiket vad jag gör. Går jag vidare till WC:n tassar hon efter och babblar,stannar jag där stannars hon och tittar nyfiket vad jag gör. Det är ganska mysigt ändå, hon hänger mig ju inte i byxbenen och gnäller utan hon följer bara med tittar på. Att få gå på WC ifred dagtid har jag ju fått glömma sen Iris lärde sig att åla fram själv, men nu när hon har fått en fin WC-pall av mommo traskar hon till tvättmaskinen och sätter sig på pallen så snällt medans jag gör det jag ska. Det är himla praktiskt med en 1-åring!
Vi promenerade till mammabarnhär i Lepplax som vanligt på måndag förmiddagar och Iris var som vanligt nöjd att få leka där. Väldans många intressanta bebisar fanns det där och Iris ville ju förstås gosa med dem alla. Bättre detän att hon blir våldsam iallafall.
Imorgon ska jag packa apa,häst och villa i superforden och brumma iväg till Vasa. Där ska vi hälsa på syster 3, gå på stan, köpa en potta, äta gott och hälsa på studerande vänner. Man behöver omväxling ibland.



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0