Spännande tider

Nu har det gått några bloggfria dagar igen. Sen i söndags har vi mest pysslat på här hemma min dotter och jag. Dockor är det nya intresset för Iris så idag har vi övat att byta blöja och även om Iris visade tydliga tecken på att ha ärvt sin mors tålamod. Stackars barn. På något konstigt sätt känns det som om dagarna flyger förbi fastän man trögar omkring  här hemma hela tiden. Iris håller ju upp tempot så helt tråkigt får vi inte iallafall.
En dag ringde skrållan åt sin far alldeles själv. Slarviga jag hade lämnat telefonen i sovrummet och Iris märkte det snabbt. Jag plockade i köket och var nöjd att hon inte stog och drog mig i byxbenen och visste att jag plockat undan allt farligt så jag lät Iris få göra sitt. Hon hittade telefonen, ringde åt V och babblade. 

Iris : dada, pjata mama titta dicki putuja mamma
V :Iris? Is that you? 
Iris: PAAAAPPAA
V : Hi honey, are you calling daddy? 
Iris (allt mer uppspelt) : bla ta dada mama dicki taaa
(jag hörs i bakrunden: Iris, vad gör du?!) 
Iris slänger telefonen i golvet DONK,plockar upp den då jag försvunnit ur sovrummet och fortsätter prata med pappa
Iris: tata papa mjapa go pappa 

V fick ringa upp sen och berätta att han och Iris hade diskuterat det enda och det andra. Så nu får jag leta efter sidan i Min bok och skriva in att Iris ringde själv vid 1 år och 2 månaders ålder.
Hon har också testat hur många gånger man kan trycka på datorn utan att mamma märker det. tvättmaskinen och diskmaskinen får sin beskärda del också, igår diskade maskinen i 4,5 h och jag kunde inte fatta varför den aldrig blev färdig. Tills jag såg hur Iris smög iväg och tryckte igång den. Disken var iallafall bländande ren.
Imorgon ska jag jobba 13.30-21.30 så då får Iris vara hemma med pappa. Jag blir alldeles galen av att vänta så det passar bra att jag får fördriva tiden lite.

Kommentarer
Postat av: Joozie

Åh, jag e så nyfiken på vad ni har på gång :)

2009-10-28 @ 20:18:59
Postat av: Alexandra

Den som väntar på något gott...

2009-10-29 @ 21:04:50
URL: http://finaballerina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0