Torsdagstutan

Tid är en bristvara hos oss just nu,känns som om vi stressar omkring och gör minutscheman för varje dag. Men alla dagar kan väl inte vara vilodagar heller...
Vasautflykten gick fint. Iris uppförde sig bra och hade sönder ytterst lite saker. Själv fick jag en timme ensam på stan,det var verkligen uppskattat. Igår jobbade jag kväll och drömde om bakelser hela natten.Idag har jag besökt astmasköterskan, suttit i en urlöjlig mörkerkörningssimulator i 2 timmar och jobbat 8 timmar. Imorgon är jag ledig och det ska bli skönt, jag har inte hunnit umgås med min dotter långa stunder i sträck de senaste 2 dagarna. På nätterna har vi träffats desto mer dock. Nya tänder ploppar upp i en hisnande fart.
Förutom lite tandproblem så har Iris det fint. Hon bökar omkring här hemma och är nöjd för det mesta. Hittar på nya saker varje dag. Igår gick hon och plockade precis allt hon kunde få lös och satte in det i tvättmaskinen. Varje gång hon öppnade luckan och lassade in nya saker sa hon : TAAAAAACK! Trots att hon råddar mycket och är en expert på att slarva saker överallt så lyder hon förvånansvärt bra om man säger åt henne. Hon kan gå och titta på eluttagen, besticklådan, strumplådan, bokhyllan med kli i fingrarna men hon rör aldrig någotsom jag flera gånger sagt åt henne att hon inte får röra. Hittills har det fungerat bra då vi besökt någon också men jag misstänker stark att det är övergående även det.  Men den dagen den sorgen.
Nu ska jag fixa det sista här hemma och se fram emot en skön helg.Imorgokväll ska jag få en privat sushi kväll med Idol, inte illa. Ett simhallsbesök med Iris skulle sitta fintdet också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0