Hårda bud

Iris sov bra inatt! Kl 5.30 vaknade hon av att V´s väckarklocka surrade men efter lite välling somnade hon om och sov en halvtimme till. Duktig tjej!

Idag har vi hunnit med en hel del som vanligt. Kusinbesök direkt från morgonen, sen hälsade vi på min moster och åt nybakade grisar. Iris slukade knackkorv och makaroner till lunch och sen sov vi i 3 timmar och 40 minuter! Jag var alldeles sjuk i hela kroppen och huvudet dundrade av huvudvärk men Iris var desto piggare. Lite mellis i magen och sen var vi ute en god stund. Syster 2 bjöd på god mat och efter ännu lite utelek brummade vi iväg till Larsmo och hälsade på vår egna byggare Bob. Trappan tar form och jag räknar dagar till flytten.

Iris somnade kl 20 efter en hel del bus i sängen. Hon får busa där bäst hon vill, sålänge hon inte är ledsen går jag inte in. En sak som händer varje kväll är att alla gosedjur hon har med sig spelar någon slags teater. Oftast pussar de varandra och diskuterar diverse småsaker. Ikväll skulle jag ha gjort vad som helst för en videokamera eller liknande då Iris nattade sin gosekanin.

Iris: Naaaaatt naaaaaatt pupu! (Ljudligt smackande puss på kaninens näsa)
Kaninen (Iris med gäll stämma) : NEEEEEEEEE!!
Iris: Aj aj pupu!! Naaaaaaaatt naaaaaaatt! (med bestämd röst)

Jag smälte ihop till en sladdrig vätska av mammakärlek och gick in för att pussa ungen godnatt igen. Ibland känns allt extra mycket rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0