Inatt jag drömde...

I knew it! Iris läser bloggen. Hon tog tydligen den senaste inlägget på allvar och beslöt sig för att sova gott inatt. Hon somnade bums kl 19, sov till kl 4, fick lite välling och sov sen till 7.15. Hela natten i egen säng! För första gången på 1,5 månad fick vi sova mer än 1,5 h i sträck. Halleluja. Ikväll somnade hon själv också, det tog sin tid men hon var inte ledsen och jag behövde inte sitta på golvet. Nu håller jag tummarna för ännu en bra natt.

Idag har vi varit på mammabarnträffen som ordnas varje måndag här i Lepplax. Det var många barn och hög volym men Iris hittade en tyst vrå och pysslade om en docka i en timme. Då vikom hem slukade hon en stor portion lunch och sen sov vi 2 timma både två. Vädret har ju varit jätte skönt idag så på eftermiddagen var vi ute 1,5 h med två av kosingarna. Efter ännu en jätteportion vid mommos var vi redo att leka litre till där ute. Man kan lugnt säga att det var en trött unge som satt i badet ikväll, lugn och tyst. Det händer inte varje dag.

V är på bygget ännu och Iris har somnat för natten så det blir en lugn kväll för min del. Smörgås och te i soffan låter fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0