En bra torsdag

Förutom att äta mjölkfritt har vi hunnit med en hel del annat idag. Iris vaknade då V skulle till jobbet och eftersom vällingflaskan som brukar få henne att somna om inte var ett alternativ nu så steg vi upp. Vi åt frukost,såg på Drömmarnas trädgård och läste böcker. Resten av förmiddagen gick åt att städa, tvätta kläder och hälsa på fåren. Efter lunch ville Iris själv i säng och hon somnade bums i egen säng, det brukat gnällas en god stund innan hon gett sig och somnat i egen säng den senaste tiden. Vi sov två timmar båda två, såå skönt!

På eftermiddagen lekte vi där ute, vädret var helt perfekt. Jag tog ut Iris lektält och lite filtar så hon och katten sysselsatte sig själva en god stund. V kom hem redan kl 16 och började måla det sista på huset och jag plockade vinbär. Vi har några riktigt ordentliga buskar och på 45 minuter hade jag plockat 6 liter. Iris hjälpte till och plockade i en egen burk, sen fick hon själv plocka bort skräp och flytta över bären i en påse. Pappa kallades in och fick se hur hon högtidligt la påsen med bären i frysen, stolt som tuppen! Hon har tittat på påsen i frysen flera gånger ikväll och sagt " Oj oj, Ijis dutti. Jaaa-a!" Underbara minimänniska.

V tog hand om kvällsproceduren med gröt, bad och nattning och jag gick några varv i hamnskogen. Det var kanske sommarens bästa promenad. 19 grader, vindstilla, kvällssol och inte en mygga i sikte. Då jag kom hem sov Iris skönt och V höll på att avsulta målandet. En otroligt bra dag, på många sätt. Och imorgon är det fredag, igen. Ännu en vecka har gått och både Iris och lillasyster i magen har blivit ännu några dagar äldre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0