En gnällig tisdag

Iris sov till 8.15 imorse, det var länge sen. Hon fattade nog att hon hade försovit sig för det blev väldans bråttom att komma ner till katten och Teletubbies. Efter gröt, omelett, påfyllning i tvätt- och diskmaskinerna och väskpackning åkte vi till parken. Iris var lite fundersam då jag skulle åka men då jag kikade över staketet på väg till bilen hade hon redan glömt bort det och var i full gång i sandlådan.

Vattengympan var skön även idag. Vi töjde benmuskler i 10 min och det behövdes verkligen. Jag rör på mig mycket men fuskar med strechningen, det är inte så smidigt att töja benmuskler med en badboll i vägen. I vattnet är det betydligt enklare dock.

V hade hämtat Iris från parken och åkt hem och fixat lunch åt dem. Vi böt av varandra och jag tog dagens bästa skift, tuppluren. Vi sov en timme tills telefonen väckte oss. Great.
Iris har varit rastlös och fjamsig hela eftermiddagen. Rivit och rotat i alla lådor och skåp, spridit ut vår egendom över precis hela huset och gnällt precis hela tiden. V har fixat med taket ikväll igen så det har varit massor av farliga saker här inne som ungen absolut skulle leka med. Jag fick nog och vi började sy gardiner. Iris var ansvarig för nåldynan och satt på kökbordet och bevakade arbetet. Jag är verkligen inte en person som gillar att sy och pyssla, jag blir bara frustrerad och tappar koncentrationen efter 10 min. Nu blev det ändå en hel gradin som ska hängas upp i Iris lekrum. Lite sned och lite konstig, Iris tryckte på ganska många knappar under tiden jag sydde så det bidrog lite till konstigheterna. Roligt hade hon iallafall och stolt som tuppen var hon då allting var klart.

V nattar Iris som bäst, hon sa klart och tydligt att hon absolut inte tänkt sova ikväll så jag är glad att jag inte är ansvarig just ikväll. Jag ska försöka röja upp lite i byggkaoset och sen blir det som vanligt lite Friends i soffan. Ännu en tisdag har gått och snart är det helg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0