En vanlig söndag hos Larsmocubanerna

Iris försöker (för tredje dagen i rad) att ge en panadolsupp åt katten. Hon får inte upp plastet själv och kommer småleendes och försöker muta mamma att hjälpa henne. Jag gör det inte och hon blir flyförbannat arg och sätter sig ute på trappan och svär en stund. Sen smyger hon in efter strössel i kökslådan och strösslar en kisspöl hon lämnat på just samma trappa.

V jobbar hela dagen lång men kikar in lite nu som då för att äta.

Jag plockar saker som ovannämnda personer råkat lämna efter sig, har sammandragningar och bannas över hur varm det är att ha stödstrumpor på sig i 25 gradig värme.

Granntanterna råkar gå förbi huset extra många gånger för att säkert råka gå förbi då jag själv är ute på framsidan där V målar. De komenterar hur bruuuuun Iris (som springer omkring nakupelli med diverse halvfarliga vektyg) är och frågar sedan väldigt försiktigt varifrån min man riktigt häääääärstammar. Purmo svarar jag och låter grannarna fortsätta svallra om att jag bor tillsammans med en cuban (jag vet faktiskt inte varför de fått för sig det). V föreslog att jag skulle säga "Han är från Cuba ja, och han jobbar inom...ja, handeln."

Kommentarer
Postat av: Syster 1

Haha! Ni måst köp en plansch me Fidel castro på o häng upp synligt i vardagsrymi. Å tå nan frågar na så seir ni ba Si, si.

2010-08-03 @ 07:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0