Klumpeduns

Jag är verkligen klumpig nu, som om jag vore en trettonåring som växer för snabbt för att kunna kontrolera kroppen. Jag bränner mig överallt, på tekokaren, kastruller, stekpannor. Igår hällde jag kokande vatten över handen. Imorse missade jag ett trappsteg och föll raklång i trappan, som tur var landade magen precis mellan två trappsteg. Jag halkar på Iris saker som ligger utspridda över golven och jag går med huvudet rakt i öpnna dörrar. Just klippte jag mig i fingret också.

Jag har en teori om att det beror på sömnbristen och mitt låga hb. Så imorse åkte jag och Iris in till stan och handlade järntableter. Vi såg en gigantisk hund i framsätet på en husbil på parkeringen och Iris pratade om hunden resten av dagen. Därmellen sjöng hon pippa-sången. Hela dagarna sjunger hon med hög och tydlig stämma. PIPPA PIPPA PIPPI PIPPI PIPPAAA. Gullungen har förstås snappat upp min hatsång i ett barnprogram och ser nu till att jag får höra Tomtarnas julvisa ,eller vad den nu heter ,hela tiden. Tip, tap...

Dagens nya ord: krama
"Ijis kaaama mamma"

Dagens kluriga ord: kukki ke ko
"Ijis haa kukki ke ko" Hon hann bli riktigt arg och jag hann tömma kylskåpet före vi förstod varandra. Ketchup.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0