Relax, mama!

V har varit ledig idag och jag har försökt relaxa lite. Iris är bara med pappa då han är hemma så rean det innebär ju en ganska stor avlastning. De fixar med grejer här hemma, mest utomhus. Målar lite, fixar med infarten, klipper gräset, beskär buskar, fixar torkställningen som lutar, plockar grejer ur och i arbetsbilen, sorterar i förrådet osv. Iris jobbar hon också, hjälper till och ska ha egna verktyg att ta i händerna. Det är säkert en rolig omväxling från det hemmapyssel hon gör med mig.

Jag är djupt och mäkta imponerad av Vs tålamod, det är flera kilometer längre än mitt! Det kan bli lite nervpåfrestande att ha henne i hälarna hela dagen, hon är inte direkt en tillbakadragen åskådare. Mitt i smeten ska hon vara , och babblandes precis hela tiden. Dessutom har hon ofta en viss egen rekvesita som ska has med överallt. Just nu är det dockan,  bilstolen, en liten skötväska med tutt och flaska samt en bok om ett lejon. Ett pärlhalsband ska hon ha som ett pannband och det hinns med en del klädbyten under en timme. V är tålmodig och god och svarar tusen gånger på frågan "Va?!"

Hursomhelst, idag har de sopsorterat och byggt en trappa åt katten till vädringsluckan i fönstret. Däremellan har V bakat pizza, utfodrat Iris, tagit hand om tvätten och disken samt handlat. Det är märkligt att vara hemma en hel dag utan att behöva göra något speciellt. Jag har tagit två tupplurar, sett några Friends-avsnitt och sorterat lite på vinden. Jag plockade också bort en hel del kläder ur Iris byrå, lite varmare kläder hon hade i våras som nu är alldeles för små. Vi får skaffa en del nytt till hösten , men det tar vi senare.

Jag gick en timmes promenad då Iris somnat och tog sen en lång, varm dusch. Nu är batterierna laddade och det behövs för det är en vecka med långa arbetsdagar och många måsten som väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0