Söndag

Söndag betyder ny vecka för mig och lillasyster. Vecka 28 nu då alltså. Galet. Inget nytt angående måendet, jag mår fortfarande toppen. Igår hade jag lite halsbränna för första gången. Bör väl kanske nämnas att jag tryckt i mig popcorn, limsa, en enorm pepparstek med franska, mera limsa, ostkaka och sen lite limsa till på det , allt under loppet av tre timmar. Vem skulle väl inte få lite halsbränna då.

Min sambo tog mig på date igår. Bio, god middag och riktigt mysigt sällskap. Iris passade på att vakna riktigt tidigt imorse, konstigt hur de bara vet när föräldrarna varit uppe sent kvällen före. Nåja, vi steg upp och åt gröt och lät pappa sova en stund till. Vi spenderade en timme av förmiddagen ute på idrottsplanen. V och Iris hoppade, sprang och åkte linbana medans jag trampade runt på spånbanorna. Jag hade glömt mitt stödbälte hemma men det gick hur bra som helst att promenera raskt en timme ändå. Galet som sagt. Undrar om jag bestraffas med en förlossning from hell eftersom graviditeten inte ens känts som en graviditet.

Resten av dagen har vi pysslat här hemma. V har bytt tak och jag har plockat bär, handlat och städat bilen. Iris har sprungit fram och tillbaka med "pappas seed" (= hammare) Några besökare har dropat in och några maskiner tvätt har snurrat. Nu ska jag fixa smörgåsar och tända ljus och sen drar vi några Friendsavsnitt i soffan. Tänk så bra man kan ha det. Galet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0