Tisdag

Vilka nätter Iris sover nu igen! Igår somnade hon kl 20, jag hörde inte ett pip av henne på hela natten och kl 6 imorse flyttade V över en sovande gris bredvid mig i sängen då han åkte till jobbet. Kl 08.05 vaknar hon och frågar efter katten. Så skönt! Själv sov jag först 4 timmar i sträck och sen igen ett pass på 2,5 timme. Nytt rekord! Skönt att vakna utvilad och pigg , allt känns mycket bättre då.

Jag fixade Iris morgongröt och värmde min egen frukost i micron. Jag steker alltid min morgonomelett kvällen före så slipper jag ett moment på morgonen. Projekt blöjfri har tagit ett stort steg framåt både igår och idag, hittills idag har Iris bara kissat på WC:n. Kanske vi kan ha bara ett blöjbarn åt gången i huset iallafall.
Nu sover Iris och jag ska se ett Friends-avsnitt i sängen. V jobbar långdag idag så jag och Iris får ha en tumiskväll. Vi ska steka plättar och se på Teletubbies. Att vara mammaledig är is verkligen the shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0