En tisdag bland många andra

Sambon kom hem strax efter 22 igår, jag hade städat och fejat här hemma hela dagen och var lagom mör i kroppen. Vi åt gratäng med potatis, batat och morot till det serverades kantarellsås (årets första!) och nötinnerfilé. Det är verkligen vardagslyx att få unna sig lite extra god mat då kidset somnat, att få kocka i lugn och ro är redan det vardagslyx. Vi åt och umgicks, hade tänt ljus och drack iskall öl. Efter ett avsnitt Friends och lite choklad i soffan lockade den renbäddade sängen helt fruktansvärt mycket. V som jobbat sen 6.30 imorse slocknade på två röda, jag själv såg på klockan sista gången 05.22. Det gick inte att sova fast jag var dödstrött. Magen var öm och allting var obekvämt. Vs klocka ringde strax efter 6 och en stund därefter slår Iris upp ögonen och vill börja dagen. Det är väl den enda nackdelen med mammaledigheten, man kan inte sjukskriva sig eller komma lite senare till jobbet.

V kom hem klockan 10 och jag brummade iväg till Östanlid. Jag är inget stort fan av gumpa i grupp men vattengympan idag var så otroligt skön! Stämningen var på topp, vattnet var härligt varmt och musklerna fick jobba lite. Mera sånt!

Resten av dagen spenderade jag och Iris på tumis. Hon har varit väldigt gnällig idag, arg och irriterad. Två nya tänder är precis under tandköttet så det är väl säkert det som ligger bakom hennes helveteshumör. Inte världens bästa timing att storhandla (att ha med sig en 2-åring till butiken är ju heller annars ingen fröjd)  men måste man så måste man.
Vi hann plocka upp all mat, fixa middag, äta, städa, tvätta, betala lite räkningar och tömma kattlådan före vi nått bristningsgränsen för vad denna mor klarar i gnällväg på en och samma eftermiddag. Ett besök till bibban och sen en timmes rastning på idrottsplanen gjorde susen. Iris sprang hela timmen. Hoppade på höjdhoppsmadrasserna, klättrade på läktaren, sprang på spånbanan, rullade i längdhoppsgroparna och åkte linbana. Tänk vilken lyx att ha så mycket så nära, hittills har Larsmo bara fått tummen upp av oss.

Efter bad, gröt och panadol somnade skruttan bums. Vi hann med lite kvällsmys med de nya böckerna vi lånat också. Nu har jag startat sista diskmaskinen för idag och plockat in Iris leksaker i lekrummet. V kommer hem om en stund så jag ska fixa något gott att äta. Lillasyster i magen lever loppan så hon verkar ha återhämtat sig från gårdagens fall. Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0