Vattengympa, köttsoppa och tupplur

Iris sov till kl 8 imorse och efter morgongröten fick hon ett väldans lekflyt. Hon höll på med sitt i godan ro och jag hann äta frukost och städa före vi klädde på oss. Jag lämnade av Iris i parken och körde vidare till Östanlid. Vattengympan var skön som vanligt. Det var bara tredje gången idag men redan nu var jag betydligt smidigare än första gången, alla töjövningar gick ju faktiskt att utföra. Sen då jag ska föda kommer jag att vig som en ballerina, det kan ju underlätta.

Iris hämtades från parken och vi åkte hem. Värmde köttsoppa och sörplade i oss av mommos goda saft. Jag sov uselt inatt igen så jag drog ner mörkläggningsrullgardinerna (maffigt ord) och bäddade åt både Iris och mig i vår säng. Iris var lyrisk över att få sova där och jag lånade sambons vintertäcke. Vi sov i 2,5 timme och låg och läste lite böcker före vi steg upp.

Resten av eftermiddagen gick åt att göra vardagssysslor. Städa, tvätta, handla och rasta unge. V kom hem kl 19, vi åt en andra middag och sen tog han med sig Iris på något småjobb. Jag bloggar och dricker te och njuter av en liten stund utan babbel. Dagens mest upprepade meningar har varit " Babas mössa jätte fiiiiin, jaa-a" "Ninnis pappa ettej Daaaaaan." Sen har vi räknat upp vems husdjur som kissar ute och vems som kissar på pottor. Vem har sagt att man hjärngympar som hemmamamma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0