Vecka 25 (24+1)

Fostret väger nu ca 800 gram och livmodern är lika stor som en fotboll. 111 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. Olika graviditetskalendrar förklarar att mamman nu kan börja känna sig klumpig och att graviditeten nu känns av ordentligt i kroppen, allting blir tyngre helt enkelt. Jag kan delvis hålla med, magen har växt massor de senaste två veckorna och det börjar bli allt jobbigare att lyfta upp Iris och bära henne i famnen. Jag tycker också att jag börar flåsa mycket snabbare vid ansträngning, det trycker lite på lungorna redan. 

Jag köpte en liten pyjamas från Lindex idag. Jag berättade åt Iris att vår bebis ska ha pyjamasen. "Neeej. Ijis ska ha!" sa hon och dumförklarade mig helt. Då vi kom hem la jag pyjamasen i bebisens byrålåda tillsammans med en kofta och ett par pikubyxor vi köpt för någon månad sedan. En lillasyster börjar sakta ta plats i vårt hem. Vi känner på magen och klurar på mellannamn. Iris vill också känna på magen varje dag, hon får ofta en spark eller två i handflatan. "Usch mamma! Kakka!" säger hon och ser äcklat på mig. Livet är härligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0