Vecka 26 (25+0)

Ny vecka igen! 105 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. Jag mår fortfarande oförskämt bra, jag kan inte fatta att det är sant. Värmen gör att benen blir svullna men genast vädret är svalare försvinner det. Jag har väl till stor del Iris att tacka för att jag mår bra. Hon ser till att jag rör på mig hela dagarna och pga hennes rutiner äter jag regelbundet och bra. Ikväll gick jag en rask promenad i regnet en timme och det kändes ingenstans, så underbart! Kissnödig blev jag men det hjälps inte.

Det enda jag kan klaga på är sömnen. Jag somnar sällan före kl 02 och nu då vi slutat med vällingen sover Iris aldrig längre än till kl 07. Under de fem timmarna är jag dessutom på WC åtminståne två gånger. Då hon ska sova på dagen får jag sova en timme så då orkar vi båda till kvällen igen. På något sätt orkar man mer än man tror, speciellt då man inte har något val. V försöker vara ledig en dag i veckan och då försöker jag vila mig så mycket som möjligt, ligga med benen i högläge och inte göra så mycket extra här hemma.

Lillasyster är inte lika aktiv i magen som Iris var. Magen är också helt annorlunda denna graviditetet. Med Iris gick magen helt framåt, bakifrån såg man inte att jag var gravid ens i slutet. Nu sätter sig magen mer på sidorna och den är "plattare" frampå. Inte så charmigt men det är bara att gilla läget. Det samma gäller håravfallet, den feta hyn och åderbråcken.




Kommentarer
Postat av: Syster 1

Jag e i vecka 69, sen pappren for in. Om man räknar riktigt från början e jag i v 149...

2010-08-09 @ 18:52:41
Postat av: Alexandra

Måst ja vänt såläng blir ja no knärro.

2010-08-09 @ 21:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0