Augusti vs November

Det pratas ofta om det ultimata bf:et, vilken månad det är bäst att föda barn. Iris är född 28:e augusti och Clara 9:e november och jag måste säga att båda månaderna var rätt så kassa. I augusti gick sommaren över till höst och det blev bara mörkare och mörkare, dessuom hade man varit höggravid hela sommaren. I november var det svinkallt och bara tanken på att ta ut en 2 kilos fågelunge i snöyran var lite krånglig. För att inte tala om de minst lika kalla månaderna man har framför sig då ännu.  

Jag inbillar mig att april borde vara liksom the månad att föda. Solen värmer skönt, hela världen ljusnar upp igen men ändå hinner man återhämta sig före sommaren kommer. Men jag vet inte, kanske det inte spelar så stor roll ändå. Man får väl gilla läget bara. En liten tanke sådär medans minstingen iglar fast sig vid bröstet...

Kommentarer
Postat av: Annika

Februari e också en omtyckt månad av många. Man har en stor mysig mage vid jul och sen är det inte långt till våren och ungen e så pass stor att lite vara med på sommarens "äventyr". Och man slipper va gravid höggravid på sommaren. :)

2010-12-13 @ 19:24:06
URL: http://annikahelene.blogapot.com
Postat av: Eva - Kakkakaffe

Håller inte med Annika - i varje fall om man inte har två barn som skall kläs på mitt under den kallaste vintern ;) Nu har jag iofs inte fött ännu, men jag är övertygad om att jag kommer att tycka att maj (våren!) är den bästa tiden att föda på. September var också okej, men visst var maj bättre, med ljusa nätter, passligt varmt osv.

2010-12-14 @ 14:30:14
URL: http://www.kakkakaffe.com
Postat av: Annika

Men med första barnet var februari toppen, A somnade alltid när han fick mycket kläder på sig. De blev värre till sommaren då han inte fick va inpackad i kläder och sov sämre. Men jo, kan tänka mig att det skulle va jobbigare med 2:an.

2010-12-14 @ 19:40:16
URL: http://annikahelene.blogapot.com
Postat av: Johanna

Juni var perfekt här kan jag tycka!

2010-12-14 @ 20:27:31
Postat av: Anonym

Jag födde i april och det var faktiskt en superbra månad tyckte jag! :) dina tjejer är så underbart söta!

2010-12-17 @ 19:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0