En fredag

Flickorna sov bra inatt igen, Clara fick sova i sin egen säng och det gick bra. Vädret är helttoppen här hos oss idag, -4 grader, lite sol men inga kalla vindar från havet. Jag tänkte det skulle vara skönt med en avslappnande vagnspromenad med tjejerna och klämdein en mellan lunchen och Iris tupplur, precis där kan man märka att jag är är en rätt så färsk tvåbarnsmor. Det tar förvånansvärt länge att komma ivägmed tvåsmåttingar,speciellt på vintern.
Jag ammade Clara, klädde på Iris vanliga kläder, böt blöja på Clara, hjälpte Iris på pottan, böt kläder på Clara som spydde ner hela bodyn, klädde på mig själv, ammade Clara igen, hämtade vagnen från förrådet, klädde på Clara och bäddade ner henne i mjukliften, klädde på Iris som lag sig på tvären, klädde på mig själv, lyfte ut mjukliften och Clara, gick in för att hämta Iris som meddelade att hon kissat ner sig. Bort med alla kläder, ett varv via pottan, nya kläder, upp på vinden och leta efter en torr vinterhalare och fleecekläder, på med nya kläderoch ytterkläder och placera en arg tvååring i vagnen bredvid sin skrikande syster. In och leta efter nycklar och en mössa åt mig. Då jag kom ut var min urinblåsa på sprängningsgränsen men jag orkade inte gå in igen. Sen var promenaden väldigt skön, förutom att jag fick knipa igen som en tok hela vägen för att inte ha ännu mera våta vinterkläder att tvätta. Då vi kom in var jag alldels våt ändå, jag hade glömt amningsskydden och jackan hade absorberat fantastiska mängder våt, klibbig bröstmjölk. Great success.  
Jag kommer nog att bli mer rutinerad med tiden, tills dess får jag reservera mer tid för allt vi ska göra. Och längta efter våren och varmare väder (=mindre kläder).



Dagens pyjamastroll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å gulliga Iris :)

2010-12-09 @ 14:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0