Lucia

Klockan är snart sju och jag sitter i soffan med Clara på magen. Natten var minst sagt usel, Clara sov inte mer än pyttekorta snuttar mellan 23.30 och 6.30.  Magen krånglade och hon hade inte tålamod att äta ordentligt. Nu sover hon som en stock iallafall och Iris vaknar nog när som helst.
Det är Luciadagen idag , en väldigt speciell dag. För precis tre år sedan fick vi veta att vi två skulle bli tre. Vi var glada och jag spydde. Jag orkade inte ta mig in till stan för att se på en vän som deltog i luciatåget det året men i är det dags och nu tar jag med mig min egna lilla lucia. Älskade barn, du visste precis att du skulle komma till oss. Jag är så tacksam för det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0