Måndag

Iris har ätit idag. Jag är chockad och lättad. Vackert så.

Vi började dagen med ännu ett besök till Hartman och ännu flera beslut som skulle tas. Efter en timme kom vi överens och Iris som hade avverkat minst 50 km i butiken var nöjd att åka vidare. Skruttan och jag plockade upp mitt förnyade körkort vid polisstationen och pratade om kaniner med ett av mina ex´s mamma. Sen gick vi en vända via jobbet och hämtade lite papper. Kylskåpet gapade tomt här hemma imorse så vi fick gå till Rimi och handla det vikigaste. Till sist körde vi till Larsmo och hälsade på V som målade på vinden.

Då vi kom hem var vi svettiga och hungriga. Vi slukade lunch och sov djupt i två timmar. Jag klädde på oss och traskade ut med vagnen i det härliga vädret. Solen sken och det droppade från taken, snaaaaart är våren här! Vi pausade lite vid mommos och moffas och drack kaffe. Vi traskade hem tillbaka och jag fixade mat. Efter att vi hade ätit kom största kusinen hit och höll oss sällskap. Vi pratade om djur och sorterade Iris leksaksverktyg. Han hjälpte mig att bada Iris och matade kvällsvällingen. Sen då Iris somnat åt vi batongsmörgåsar i soffan framför Krokodill.

V kom hem strax efter 19 och jag passade på att hemma spa:a lite. Kalla fick som väntat sitt OS-guld i 10 kilometern. Plötsligt hade ännu en dag susat förbi och jag satt och gäspade i soffan. Herrarna skidar 15 om en liten stund men efter det säger vi nog godnatt. Imorgon är det tisdag och Marthorna här i byn serveras ärtsoppa vid samlingshuset kl 11 så lunchen är säkrad. En fastlagsbulle ska jag hämta från bageriet. Sen på kvällen blir det brasa och hundsläde vid skolan. Iris lär ju gilla bullen och hundarna iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0