Snö!

Tisdag idag, det snöar och snöar och jag blir bara surare och surare. Jag vill ha vår och bara marker. Aldrig är man nöjd...

Iris sov 14 timmar och 20 minuter inatt, klart godkänt eller hur? Efter att vi hade ätit vår morgongröt och avverkat dagens två första bajsblöjor åkte vi till min moster som bor några hundra meter härifrån. Där fick vi pepparkakor och recept.
Väl hemma började jag kocka ihop en gulaschsoppa som vi ska bjuda mina föräldrar på ikväll. Hann fixa en citronmarängpaj till efterrätt också, mumma. Jag gillar verkligen att laga mat och stå i köket och det ger mig ännu en orsak till att längta till vårt hus. Då Iris sover har jag all möjlighet att kocka bäst jag vill utan att ungen vaknar, sovrummen är ju på övervåningen. Hon somnar ju ändå senast kl 19 varje kväll så tänk att kunna baka och trixa i köket i lugn och ro. Och att få tända en brasa i spisen, håhhå.

På tal om att sova så sover skrållan sin tupplur nu så jag ska passa på att sova en stund jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0