Torsdag

Torsdag redan, tänka sig... En vanlig dag idag med kusinlek och vardagliga sysslor. Iris fick ta sin tupplur i bilstolen idag så att jag kunde se hur bygget framskrider. Nedrevåningen grundmåladessom bäst då jag klampade in. V fick kaffe och en runebergstårta och sen brummade jag tillbakas hem. Iris vaknade precis då vi svängde in till Lepplax, vackert så.

Kl 19 var det tyst och lugnt här hos oss. Iris sov som en stock och det mesta stöket från dagen var undanplockat. Jag känner mig väldigt seg och trött i kroppen så det blir en tidig kväll ikväll.

Fick en fråga på mailen om Iris verkligen sover så långa nätter. Ja det gör hon, det är jag väldigt tacksam för. Hon somnar mellan kl 18 och 19, vaknar ibland till när V åker till jobbet 5.30. Somnar hon inte om genast får hon lite mjölk och sover sen till 7.30-8.30. Hon är väldigt glad då hon vaknar och får då komma i vår säng och gosa. Gosstunden varar inte många sekunder för hon vill genast iväg och leka. Jag tar bort pyjamasen, byter till en torr blöja och sen får jag ligga kvar  sängen i 30 minuter ungefär. Iris leker i vardagsrummet i blöja och ullsockor och tittar med jämna mellanrum in i sovrummet för att kolla att jag är vaken. Kommer jag in i vardagsrummet med henne blir hon irriterad, hon vill leka själv. Barnkanalen brukar snurra i bakgrunden och det hörs då hon fnittrar till om något av henne favoritprogram börjar. Då hon lekt färdigt kommer hon smygandes till sängen med ett stort bajslass i blöjan och en mage som behöver mättas.

Hon är duktig vår tjej, men vi har ju hjälpt henne en del med att få den goda natts sömnen. Alla föräldrar känner sina barn bäst och vi lyckades hitta den perfekta vägen för just Iris sovande. På tal om sovande så blir ögonlocken bara tungre och tyngre. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Lena

Låter jättebra med era nätter! Men som du säger, det kommer ju inte automatiskt, ni har säkert jobbat hårt för att komma till det här.

2010-02-05 @ 19:50:45
URL: http://bloggen.fi/alice

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0