Welcome to the jungle

Som känt är det en riktig djungel då man ska välja barnvagn. Vi har varit supernöjda med vår Emmaljunga! Skulle jag välja idag skulle det stå mellan dessa två:



Emmaljunga Duo kombin Pro Bordeaux


Kronans duovagn i svart. Just denna har jag bara hört goda saker om.

Lufthjul var ett absolut måste i vårt val av vagn. Stor liggkorg och enkel broms var andra kriterier vår vagn skulle uppfylla. En stadig, rejäl vagn är värd de extra kilona tycker jag. Då slipper man svaja runt och dessutom har de plastigare vagnarna ett fruktansvärt oväsen så fort temperaturen sjunker under noll. En bra vagn är oftast en dyr vagn men lägger man ut någon extra hundring så lönar det sig verkligen i längden, man använder sin vagn mera om man är nöjd med den helt enkelt. Sen är kvaliten så pass mycket bättre att man väl kan sälja den efter ett barn eller två och få ett bra pris för den.
Vi har använt vår vagn varje dag i snart 1,5 år och den är i prima skick ännu. Det mesta av klädseln är avtagbart och jag har tvättat delarna flera gånger i tvättmaskin utan att det ens syns på tyget. Fast den har stått ute timme efter timme är den varken solkblekt eller på annat sätt nött av väder och vind.  Det enda jag kan klaga på är jag får pumpa i luften i hjulen varannan månad, men det kan jag leva med.


Kommentarer
Postat av: Syser 2

Solskyddet på Kronan är ju hur smart som helst! Där kunde Emmaljunga ta efter.

2010-02-03 @ 09:26:22
Postat av: Alexandra

Javisst! Materialet är dessutom ngot slags extra UV-skyddande, inte illa.

2010-02-03 @ 10:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0