Jan Banan

Far i huset är sjuk, chefen är grinig och mamma är rastlös. Sålänge V och Iris lunchade smet jag iväg till gymmet och tränade en timme. Sen kom jag hem lagom tills Iris skulle sova så jag tog mig en tupplur på 1 ½ timme själv också. Städa och tvätta kan jag göra någon annan dag. Jag hade en laxbit i kylskåpet men orkade inte med den idag så vi åt varma smörgåsar på vardagsrumsmattan och såg en film istället. Iris tyckte det var lajbans att äta i vardagsrummet och mumsade så glatt på en smörgås med ett stort flin.

Det är väldigt trevligt att vara mamma men visst är det uttröttande. Det konstiga är att Iris inte sover dåligt, hon sover ypperligt, men ändå är jag trött på dagarna. Allt som oftast blir det en korttupplur då ungen sover, och sover hon innomhus ligger hon däckad tills man väcker henne. I dag efter 2 timmar och 45 minuters djup sömn. Kanske är det mörkret och bristen på utomhusvistelse som får energin att sina. Iris har ett nytt, stort intresse som inte kräver så mycket energi dock, tack och lov. Vi läser böcker numera. Inget bläddrande i 100 km/h för att sedan slänga bort boken och börja med nästa. Nu läser vi alla textrader och pekar på alla saker vi känner igen. Just nu är Byggare Bob-boken favoriten och replikerna är bara för fåniga. Nu är Benny också här. " Coolast i stan, Jan Banan. Solrosdalen är verkligen toppen! " Men vad gör man inte för sitt barn. 52gånger om dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0