Snälla lilla krumelur...

Resten av familjen sover och jag straffas för min lilla tupplur tidigare idag. Sådär var det inte sålänge jag ännu var ung, då kunde jag sova när och var som helst.
Imorgon har vi öppet dagis-date igen och jag plockade fram en klänning åt Iris fredagen till ära. Jag jobbar 13.30-21.30 så då ska pappsen vara hemma med Iris. Huvudvärken från bihåleinflamationen har ännu inte gett med sig så jag skulle också helst tillbringa min fredagkväll hemma, men det hjälps inte...

Annars så hade vi en till premiär ikväll, schampoprämiär. Iris hår har blivit betydligt tjockare och risigare så jag tyckte det började bli dags för scahmpot nu.Till min stora förvåning älskade hon det, hon riktigt njöt när jag luddade in det. Sen stog hon så duktigt i badbaljan sålänge jag hällde vatten över huvudet. Sen kammade vi roliga frisyrer framför spegen länge och väl och skrattade lika mycket båda två. Det är just sådana stunder jag inser att vår flicka har blivit stor och att mammas bebishjärta värker. Men alla barn ska väl bli stora någon dag...
Nu ska jag göra ett nytt försök med sömnen, det är ju en (lång) dag imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0