6.7

Idag har vi varit på ultraljud! Allt såg fint ut. Hjärna, hjärta, urinblåsa, ryggrad, läppspalt och lårben fick OK-stämpel. Det tog en himla tid före bebisen behagade att visa sin vänsterarm men visst fanns den där även den, vackert så. Barnmorskan som gjorde ultraljudet tyckte att magen var så liten och loppans storlek motsvarade inte de veckor jag är i nu (20+2) , utan istället 19+1. Alla tre mått (huvud,kropp och lårben) motsvarade dock samma 19+1 så bebisen växer iallafall i jämn takt, vilket är det viktigaste. Moderkakan låg i bakvägg ( längre in mot ryggen) så det förklarar ju också varför magen är mindre nu än med Iris, då den låg i framvägg. Det blir antagligen ett tillväxtultra i vecka 25 för att se om måtten stämmer bättre överens med de beräknade veckorna då.

Vi såg allting så tydligt och barnmorskan var så vänlig och förklarade och visade allt. Hjärtljuden var lite ojämna på senaste rådgivningsbesöket så hon tittade extra noga på hjärtat men allt såg fint ut och hjärtslagen var jämna och fina nu. Då allt det viktiga var undersökt frågade hon om vi ville veta könet på bebisen, det syntes tydligt sa hon. Tre vita streck. En liten tjej! Så om allt går vägen har vi två döttrar i familjen i november. Det känns så verkligt helt plötsligt, att vi faktiskt ska få med oss ett barn hem från BB som ska ingå i vår lilla familj. När någon frågar om jag har barn ska jag säga "Ja, två flickor". Fast jag gått omkring vecka efter vecka och vetat att jag bär på ett foster i mig är det först nu som det verkligen går upp för mig att det där lilla och hittills knappt märkbara ska bli en lillasyster åt Iris. Mitt barn.Vår dotter. Det är stort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0