Bad, kebab och sammandragningar

Vilket härligt väder vi haft idag! Iris sov till halv 8 och efter en stadig frukost och lite småplock här hemma åkte vi till stranden och träffade flickkosingen med föräldrar. Efter strand och bad blev det familjekebabpicknick på vår gård. Ett perfekt sätt att ladda upp för en riktigt skön tupplur! De som inte kan/vill sova på dagen går verkligen miste om något, det måste vara bland det skönaste som finns.
På eftermiddagen åkte V och Iris till stan för att tanka och jag hade tänkt fixa lite grejer här hemma sålänge. Då kom sammandragningarna med dunder och brak. Usch så ont det gjorde! Jag blev alldeles matt och illamående och fick riktigt andas genom det som mest liknade förvärkar. Jag stoppade i mig två panadol, tog en het dusch och vilade en halvtimme. Som tur var gick det om och  jag har inte känt av något annat än lillans vilda sparkar sedan dess. Men orolig blir man, helt klart.Ska ringa och kolla med rådginingskvinnan imorgon, men säkert var det bara en engångsföreteelse. Jag har inget minne av att jag skulle ha haft sammandragningar som gjorde ont under den första graviditeten, iallafall inte såhär tidigt.

Hur som, Iris sover djupt och V klipper gräsmattan. Jag har läst ut sommarens andra bok (väldigt bra med tanke på tempot här hemma) och ska fira final med smörgås och te. Imorgon ska jag trotsa värmen och göra ett snabbt besök till Kokkola, Iris får sova hos mormor sålänge. Njut av sommaren allihopa, snart är kylan och märkret här igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0