Ett pissigt inlägg

Skönt med en regnig och mulen dag lite nu som då. Natten däremot var inget vidare, det blev inte många timmars sömn. Jag var geomsvettig och benen uppsvällda som vattenballonger, det gick knappt att vicka på tårna. Iris somade inte före 11 pga åskan och hela huset kändes som ett fängelse av den tryckta luften och hettan. Morgonen kom och det var betydligt svalare och skönare, V smög iväg till jobbet strax före 6 och Iris vaknade en timme senare.
Jag drack litervis med vatten igårkväll för att lite lindra svullnaden, sen kom jag ihåg att jag skulle till labben idag för att ta urinprov pga sammandragningarna. Man fick absolut inte kissa 6 timmar före provtagningen. 6 timmar är en evighet i normala fall, lägg då till en bebis i magen och ett enormt vätskeintag några timmar före. Vi stog och ryckte i dörrarna kl 7.30 då labben öppnade.

Iris gillar inte sjukhus, speciellt inte innan hon hunnit äta frukost men det gick bra ändå. Vi fick vänta 45 minuter före vi fick lappen i luckan så hon hann leka med alla saker och prata med alla tanter och farbröder. Sen passade hon på att bajsa en veckoladdning för att verkligen skjuta upp kissandet så mycket som möjligt. Väl inne på WC:n ropade hon argt "Neeeej mamma, nejnej potta. Kissis potta!!"

Trots att jag har haft en del att göra med äldre damer så kan jag inte sluta förundras över dem ibland. Tanten som hade nummern före mig skulle lämna in ett urinprov som hon tagit hemma. Kvinnan i luckan frågade hur många timmar sen det tagits. Tanten svarar : " Elfte." Kvinnan ser lite förvirrad ut och frågar om hon menar klockan elva i gårkväll. "Nej. Den elfte juli." Kvinnan i luckan har svårt att hålla sig för skratt men säger ändå artigt att provet måste vara färkt, högst 3 timmar gammalt. Tanten blir arg svarar " Ja men tror du att jag åker in till stan varje dag?!" Därpå följde en lång diskussion och tanten gav sig aldrig, "Jag tycker att folk som är så studerade som doktorer skulle kunna formulera sig ordentligt i breven man får, och jag kan ju faktiskt inte komma in till stan varje dag!" Kvinnan i luckan försökte visa hur det uttryckligen stod i brevet hur och när provet ska tas men det gick inte hem. Ibland är tvåårstrots rena barnleken.

Nu har Iris somnat i ett svalt sovrum och jag ska starta tvätt- och diskmaskin. Sen blir det nog en tupplur för mig också. Ikväll ska vi fira bästaste Hugo som fyller 8 år, tiden går så snabbt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0