Fattar inget

Iris vaknade tidigt imorse och var gnällig till tusen direkt, men somna om tänkte hon absolut inte göra. Så det gnälldes och gnälldes och skarvades närver i några timmar tills vi äntligen kunde sova igen. Jag sov två timmar och Iris tre, skönt! Jag vet inte riktigt vad som är tokigt med henne, men något är det iallafall. Hon är så ledsen och gnällig hela tiden, har inte lust att göra något men blir rastlös om vi inte gör något. Hon vill inte sitta själv men hon absolut inte vara i famnen heller. Att leka eller läsa böcker kan jag helt glömma, big no no. Jag känner mig så otillräcklig, jag förstår faktiskt inte vad som är fel. Det gör ont i mammahjärtat att inte kunna se till att hon har det bra, att inte kunna förstå henne. Nåja, det går väl om snart och tills dess får vi göra det bästa av situationen.

Efter en regnig morgon och förmiddag var det skönt att gå ut. Flickkosingen med mamma kom och hälsade på så vi tittade på fåren och åt korv. Lite strand och bad hanns det också med före det var dags att koka kvällsgröt. Iris somnade efter en hel del gråt och maaaammmaaa och sambon jobbar så jag ska njuta av lugnet en stund. Inte ens katten syns till.

Många frågar hur jag mår och hur det går i värmen. Jag mår fortfarande förvånandsvärt bra, ibland glömmer jag helt bort att jag är gravid. Ryggen känns bra igen efter en veckas svacka och sammandragningarna kommer bara vid hård ansträngning. Jag kan sova på magen ännu och besväras varken av halbränna, foglossning eller svullna ben. Av egen erfarenhet vet jag att de sista månaderna är tuffa på många sätt så jag njuter sålänge kroppen ännu orkar hur bra som helst. Jag försöker sova mycket och äta bra och promenera varje dag.

Imorgon har vi inga planer, vädret ser ju ut att bli bra så säkert blir det strand och bad även imorgon. V jobbar långdag så vi tvångsgästar säkert någon mot kvällskvisten. Oj vad skönt det är med riktig sommarvärme ändå! Allting blir mycket enklare och aktiviteterna mer varierande. Tummen upp för sommar och sol!

Kommentarer
Postat av: Syster 2 & Madicken

Välkommen på besök sen om ni behöver luftas!

2010-07-07 @ 20:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0