Härliga sommar!

Trots svettiga nätter och svullna ben så kan jag inte sluta att njuta av sommaren. Det är så enkelt att bara öppna dörren åt Iris och sen kan hon gå ut och underhålla sig själv med diverse vattenlekar och kattjakt hela förmiddagen. Hon springer själv ut och in för att hämta det hon vill ha och passar på att äta ett smörgåskex eller dricka lite saft mellan varven. Hon har varit så otroligt nöjd den senaste veckan också, ätit och sovit utmärkt och varit allmänt glad och pigg. Tummen upp! 

I helgen var vi på bröllop i Purmo. Iris var i Lepplax med mostrar, kusiner, mommo och moffa. Vi hann också emd en riktig slappardag igår. V sov till 10, sen tog jag nästa sovpass och sen då Iris skulle sova sov vi hela familjen. Man bli somsagt trött av sommaren. Vi tog ett kvällsdopp före läggdags på kvällen så Iris ville bli riktigt nerbäddad före hon somnade, hon har ju inte direkt något extra värmande lager lillsparven.

Imorse tog hela familjen sovmorgon, vi vaknade 8.30. V satte igång med kontorsjobb och jag och Iris åkte till stan. Det var massor med folk där redan från morgonen så vi handlade mat, tankade och åkte hem tillbakas. Efter en riktig sommarlunch (smakbit, mums) så däckade Iris och jag slängde mig i solstolen i skuggan en stund. Jag har försökt att dricka brutala mängder vatten varje dag nu för att lite lindra svullnaden i benen. Det resulterar ju i en hel del wc-spring så det är ingen idé att försöka ta en tupplur.

Sammandragningarna börjar lite ge med sig. Eller de gör iallafall inte så ont längre. Magen har växt helt otroligt mycket på några dagar nu så nu känenr jag mig verkligen gravid. V känner sparkarna hur bra som helst utanpå magen och Iris tycker det är otroligt roligt att hoppa på den. V sa åt henne att hon får inte hoppa på mammas mage, mamma har en bebis där inne i magen och sen pekade han på bulan. Iris såg på honom med världens mest överlägsna min och sa " neeehee pappa, mamma namnam tä!" Vilken idiot till far man har alltså.
Många frågar vad Iris tycker om att vi ska få en till bebis i familjen men det fattar hon nog inte. Hon är ju så liten ännu och det är ju helt omöjligt för henne att fatta att det faktiskt är en bebis där inne. Det är väl lika bra att hon inte vet vad som är pågång, hon får njuta av de sista månderna som enda barnet i lugn och ro.

Nu ska jag hänga tvätt och plcoha undan lite grejer här hemma. Då Iris vaknar åker badkläderna på!


Iris är otroligt intresserad av matlagning just nu. Såfort jag ställer mig i köket ska hon upp på arbetsbänken. Där sitter hon och känner på allt, smakar på det mesta och sticker en matkniv i det som ser intressant ut. Hon håller upp en sak i gången och frågar "Va tä?" ,  jag svarar vad det är och hon säger "ja-a mamma". Här på bilden så äter hon en grönsaksbuljong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0