Ledig helg

V har inte haft en hel ledig helg på 6 månader (förutom resan då, men det räknas inte riktigt) så nu var det dags! Iris har fått flytta i vår i säng nu på nätterna, hon sover i egen säng från kvällen men där runt kl 3 är det hemskt varmt i hennes rum så då får hon sova med oss i vårt betydligt svalare sovrum. Det märks att jag är trött i kropp och själ för jag vakna inte genast hon rör på sig då hon vaknat. Imorse satt hon och läste en bok i lugn och ro,blöjan hade hon tagit bort och slängt på golvet. Då jag tittade på henne sa hon "hej mamma. pappa tuta" utan att slita ögonen från boken. Min lilla bebis har helt klart blivit stor.

Vi smög upp och lät pappa björn sova vidare. Efter frukost och ett avsnitt Teletubbies läste vi lite böcker och gick sen upp för att väcka pappsen. Vi tog en skön promenad med Iris lilla cykel , matade fåren och tittade på båtara vid hamnen här nära. Den största och finaste båten som hade tre våningar och balkong var ju naturligtvis fuffas, vad annat.
Efter promenaden packade vi strandväskan och spenderade förmiddagen med att bada (Iris), sola (jag) och bygga i sanden (V, han kan inte riktigt koppla av). Iris var överlycklig att få ha pappa med sig på stranden så hon bar vatten, gav pussar och var allmänt upp i varv.
Efter lunch tupplurade jag och Iris två sköna, svala timmar. Efter tuppluren handlade vi mat, hyrde film och jagade duvor på gågatan. V fixade pizza här hemma medans jag och Iris drog dagens andra strandpass. Ungen gör inget annat än badar! På stranden låg ett par i tidiga tonår och grovhånglade så sanden yrde. Iris tittade bekymrat på dem och sa högljutt " Nejnej pappa mamma, nejnej buuusa!" och pekade åt deras håll. De andra mammorna fnissade och jag låtsades som om jag inte hörde vad hon sa. Inte sysslar vi med sånt hoss oss. Nejdå.

Vi åt pizza och nattade Iris. Såg i på film i lugn och ro. V fick känna lillungen sparkar för första gången. En bra dag, en väldigt bra dag. Och det bästa är att det är hel dag kvar av helgen imorgon.





Då vi är hemma mellan strandbesöken badar Iris ute på gården. I badbunken, i plaskpoolen, i en hink eller i pulkan. Hon lär ha fjäll och gälar till hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0