Sådan far sådan dotter

V är en riktig prylsnisse, han älskar verktyg, elektronik och onödiga små prylar som ingen annan vet vad man ska använda till. Han har fyllt hela vårt förråd, en stor paketbil och ett skåp här inne med sina grejer. Jag förstår att alla har olika intressen men jag fattar inte vad som är så intressant med just verktyg och sånt. Iris däremot fattar precis. Är hon riktigt gnällig släpper jag in henne i förrådet så går hon där och kollar och babblar. Hon är snabbt framme om V plockar fram någon grej och ska titta och känna på allt. Hon tröttnar aldrig!
För en månad sen fick vi en Clas Ohlson-katalog på posten och V läste den grundligt flera kvällar. Sen då han var färdigt smög jag ner den i papperinsamlingslådan för att slippa ha den skräpandes här hemma (jag behöver väl inte säga att jag fullständigt hatar Clas Ohlsons, Erkin Halli, Hartman. You name it) Iris rotade i lådan en dag och hittade katalogen, ungen sken upp som värsta solen och satte sig ner för att läsa den genast. Sen dess har hon läst den dagligen och jag överdriver inte när jag säger att hon läser den en timme om dagen , minimum. Hon rör inte de böcker eller leksakskataloger som finns i lekrummet utan ägnar all sin tid åt Clas Ohlson-katalogen. Och hon läser den så grundligt! En sida i taget, tittar på varje sak, säger vem som ska ha den och sen bläddrar hon vidare. 

Hon har ärvt många goda egenskaper av sin far men nu får jag väl helt enkelt leva med att varje byggvarukatalog vi får inte lämnar huset det närmsta året. Smällar man får ta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0