Sommartider

Det blir inte mycket tid framför datorn i detta underbara väder! Oj så jag längtat efter sommaren, varje sekund av värme och sol ska tas till vara.
Iris njuter även hon, ett riktigt sommarbarn. Hon badar och badar och badar. Från morgon till kväll. I badbunken, i poolen, i havet och i sjön. Vattnet ska flyttas från plastbunke till plasbunke och sen spillas ut för att kunna hämta nytt. Katten har också fått bada ett par gånger, stackarn.

Idag vaknade Iris 06.30 efter att ha sovit som en stock hela natten. V steg upp med henne och jag sov vidare en timme. Vi hade skiftbyte så V gick och sova igen och jag och Iris gick ut på promenad med hennes cykel. Vi har en fårhage precis bredvid huset så varje morgon går vi ut för att hälsa på fåren samtidigt som vi hämtar tidningen.
Efter att Iris sovit sin tupplur så packade vi bilen och skumpade iväg till villan på Kalvholmen. Vi åt god mat och Iris badade som omväxling. Fotboll i Lepplax och sen lite mer bad före vi åkte hem igen. Iris är jätte känslig med sovtiderna nu, blir hon för trött så brister det helt. Hon ropar, skriker, gråter och krånglar och vägrar att lyssna på något jag säger. Det är helt omöjligt att fullfölja kvällsrutinerna om hon blivit för trött, jag får stoppa henne i säng och hålla tummarna för en bra natt ändå. Man blir trött av att bada och leka ute hela tiden! Imorgonkväll ska jag hålla bättre koll på tiden...
Imorgon har vi också grillkväll med förberedelsegruppen. Ungarna är så stora nu, det känns inte länge sedan som vi satt och diskuterade förlossningen, amning och de första små framstegen för de små. Härliga ungar är det iallafall!

Jag var ute och cyklade då Iris somnat ikväll, det blåste en hel del så jag blev alldeles slut. Jag börjar lite smått känna av sammandragningar nu, speciellt då efter ansträngning. Benen känns lite svullna av värmen men annars mår jag fint. Jag trodde aldrig att det skulle gå såhär smidigt såhär länge! Inte många dagar kvar till ultrat nu...

Nu ska jag duscha och sen säger vi godnatt. Jag är trött och det lär bli en tidig väckning imorgon också. Jag ser fram emot en skön dag på gården med Iris. Tummen upp för sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0