Tummen upp!

Åh vilken härlig helg vi haft! I fredags åkte jag in till stan för att lämna in en film och se lite av lillebror volleybollmath bakom rådhuset, men det slutade med att jag var borta flera timmar och hejade. Då jag kom hem tillbaka hade V tvättat 3 maskiner tvätt, städat, diskat bort allt, nattat Iris, fixat flugnät och målat i köket. Jag fick bara slänga mig på soffan och äta en smörgås, vilken lyx! I vanliga fall städar jag alltid då Iris somnat till natten, plockar i dismaskinen och tvättar en maskin smutstvätt. Det är mycket roligare att stiga upp på morgonen om huset är snyggt och prydligt.

På lördagen fick jag lite sovmorgon men bebisen i magen hade världens lördagsfeelis så jag fick så lov att stiga upp. Iris var upptagen med att hjälpa pappa med lite småpyssel här hemma så jag fick pyssla med mitt i lugn och ro. Efter att Iris ätit lunch och somnat bäddade V ner mig i soffan framför Sex and the city medans han bakade pizza. Vi åt, drack gott och bara njöt. På eftermiddagen kom Iris flickkusin hit och höll oss sällskap. Flickorna var bästisar och hade jätte kul! Vi matade fåren, tittade på alla båtar vid hamnen, åt knackkorv, åt glass i stan och badade. Då Iris somnat till natten åt vi pizzarester och tittade på film. En skön lördagkväll!

Imorse smög jag och Iris upp så att V skulle få sova vidare. Vi åt frukost i lugn och ro, såg på Teletubbies och lekte med katten. Jag började storstäda och Iris hjälpte till. 10.30 väckte vi V, åt lunch och skurade golven. Iris tog sin tupplur och vi hann med lite soffmys och husplanering. Vi har flera små projekt som vi borde ta tag i här hemma före huset är helt klart. V och Iris åkte in till stan och handlade lite provfärger och målade lite på utsidan, det lutar mot en ljus gråblå-aktig färg. Nu är huset bara grundmålat så före hösten måste det fixas. Vi ska till IKEA i september så då faller ännu några bitar på plats. Det tar tid men sålänge det mesta är klart före november är jag nöjd.

Nu sover Iris och V fixar lite pappersjobb. Katten sover på digiboxen och loppoan snurrar lite lugnt i magen. En perfekt söndagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0