Lördag

Idag är det lördag, igen. Veckorna går verkligen snabbt! Iris vaknade 7 och ville upp och se på Teletubbies, V steg upp med henne och jag sov en stund till. Helgens projekt är att måla huset så V och Iris åkte in till stan för att köpa färg medans jag röjde upp här hemma. Efter lunch slocknade ungen och V startade skyliften ocg skickade in mig tillbakas när jag kom ut för att hjälpa till med målandet. Jag måste alltså slänga mig i soffan och se på Sex and the city och äta lite smått och gott. Jobbig lördag. 

Imorgon går jag och loppan in i en ny vecka igen. Visst är det skönt att vecka läggs på vecka och att vi sakta med säkert närmar oss 21 november men samtidigt käns det vemodigt. Jag vet av egen erfarenhet hur jobbig slutet av graviditeten är, jag kommer inte att må såhär bra så värst många veckor till. Jag undrar hur man ska orka amma hela nätterna men ändå stiga upp halv sex på morgonen om Iris bestämmer sig för det. Kommer Iris att känna sig bortstött? Tänk om bebisen har kolik och skriker hela dagarna.
Innerst inne vet jag att det kommer att gå bra, jag är säker i min mammaroll och stressar inte upp mig i onödan.Dessutom har jag en pappa till barnen som finns där till 110%. Jag antar att det är naturligt att dessa tankar snurrar, som blivande tvåbarnsmamma vet man ju hur livet med en spädis är. Man är väl lite mer praktisk i sitt tänkande helt enkelt.  

Nu ska jag steka plättar till mellanmål, det är ju ändå lördag. Plus att vi har färska blåbär att ha på dem, mums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0